The Best Way to Review Modal Verbs

Saturday, February 14, 2009

Match the following statements with the meaning below.

I could work on Saturdays.
I must work on Saturdays.
I need to work on Saturdays.
I have to work on Saturdays.
I mustn't work on Saturdays.
I couldn't work on Saturdays.
I don't have to work on Saturdays.
I shouldn't work on Saturdays.
I should work on Saturdays.
I might work on Saturdays.


It's absolutely necessary for me to work on Saturdays.
It's absolutely necessary for me to work on Saturdays and someone forces me to do so.
I'm unable to work on Saturdays.
It isn't necessary for me to work on Saturdays.
It's possible for me to work on Saturdays.
It's a good idea for me to work on Saturdays.
It's important for me to work on Saturdays.
It's a good idea for me to work on Saturdays.
It's forbidden for me to work on Saturdays.
It isn't a good idea for me to work on Saturdays.
It's a possibility that I might work on Saturdays.

  1. I could work on Saturdays.--> Answer: It's possible for me to work on Saturdays.
  2. I must work on Saturdays. --> Answer: It's absolutely necessary for me to work on Saturdays.
  3. I need to work on Saturdays. --> Answer: It's important for me to work on Saturdays.
  4. I have to work on Saturdays.--> Answer: It's absolutely necessary for me to work on Saturdays and someone forces him to do so.
  5. I mustn't work on Saturdays. -->Answer: It's forbidden for me to work on Saturdays.
  6. I couldn't work on Saturdays. -->Answer: I'm unable to work on Saturdays.
  7. I don't have to work on Saturdays.--> Answer: It isn't necessary for me to work on Saturdays.
  8. I shouldn't work on Saturdays.--> Answer: It isn't a good idea for me to work on Saturdays.
  9. I should work on Saturdays. -->Answer: It's a good idea for me to work on Saturdays.
  10. I might work on Saturdays.--> Answer: It's a possibility that I might work on Saturdays.

0 comments

Post a Comment